Szanowni Członkowie!
Jesteśmy po wstępnych rozmowach z Zarządem ZDM Gliwice dotyczących wypracowania uproszczeń dla Inwestorów.
Otwieramy furtkę do współpracy. Uwagi będą rozpatrzone na oficjalnym spotkaniu z Zarządem ZDM w Gliwicach.
Tematy które chcielibyśmy poruszyć to:
- Długi czas oczekiwania na wydanie warunków przyłączenia do drogi publicznej i bardzo długi czas oczekiwania na warunki określające wykonanie drogi,
- Po opracowaniu projektu długi czas oczekiwania na uzgodnienie,
- Dla wykorzystania działki miejskiej przeznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod drogę, Inwestor musi uzyskać umowę użyczenia lub zgodę na służebność ( długi czas oczekiwania). Kolejno musi uzyskać dla tej samej działki odpłatną zgodę na wykonanie uzbrojenia oraz uzyskać warunki wykonania drogi, opracować i uzgodnić jej projekt. Opracować projekt włączenia do drogi publicznej oraz go uzgodnić. Opracować projekt zajęcia pasa drogowego wraz z projektem organizacji ruchu. Uzgodnić projekt i uzyskać zatwierdzenie. dodatkowo w przypadku włączenia się do drogi wojewódzkiej muszą być uzyskane uzgodnienia z Urzędem Wojewódzkim i Komendą Policji.
- W przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego lub chodnika, wymagane jest opracowanie projektu, uzgodnienie i uzyskanie zgody na zajęcie pasa drogi. Dziwna jest praktyka, gdy o zajęcie pasa drogi lub chodnika występuje dwóch wykonawców w tym samym czasie np. dla ułożenia kabla i ustawienia rusztowania, wtedy musi być wykonana jedna praca i odebrana, następnie jest wydawana druga zgoda.
- Wydawane są odmowy na wejście w teren drogi publicznej bo asfalt będzie pocięty lub różnokolorowy.
- Opłaty za zajęcie pasa drogowego nawet dla koparki, zwyżki itp.
- Przewlekłość postępowań i nieterminowość.
- Rozpoczęte inwestycje drogowe dotyczące terenów mieszkaniowych jeszcze w 2016r zostały zawieszone, bez terminu ich kontynuacji.
- Brak równowagi w podziale kosztów na budowanie dróg umożliwiających włączanie nowych terenów do dróg publicznych. Wszystkie koszty łącznie z gwarancjami, rękojmiami i odszkodowaniami są przerzucane na Inwestora. Całość wydatków ponosi Inwestor, który podpisuje porozumienie, bez możliwości negocjacji lub jakichkolwiek ustępstw ze strony zarządcy, jednocześnie zobowiązując się, że całość inwestycji przekaże nieodpłatnie Miastu.
- Brak planów inwestycyjnych zgodnych z rozwojem układu komunikacyjnego w Gliwicach, brak koordynacji związanych z budową dróg i infrastrukturą sieci mediów przez PWIK Gliwice, PU, Tauron, PEC, PGNIG. Żadna z tych instytucji nie zna planów inwestycyjnych pozostałych. Koordynacja pozostaje po stronie Inwestora.
Proszę o dopisanie sowich uwag celem przedstawienia ich na spotkaniu z Zarządem ZDM Gliwice.
W imieniu Prezesa Tomasza Golisa
E. Ładowska-Paul